Periodòncia

Periodòncia, la cura de les genives

La periodòncia tracta dels problemes que puguin aparèixer en els teixits que envolten les dents, fonamentalment les genives. Normalment aquests problemes causen la inflamació de les genives o la reducció de teixit.

Els problemes de les genives es poden presentar aïlladament o en companyia d’altres problemes i les causes poden ser diverses. És per això que cal tractar cada cas de manera individualitzada per oferir el millor tractament possible, bé sigui desinflamatori o bé reposicional, i tractar alhora les causes que ho han provocat.

COM PODEM SABER SI TENIM UN PROBLEMA A LES GENIVES

Les conseqüències més freqüents dels problemes de les genives són:

• El sagnat espontani o freqüent.
  • La recessió de les genives, que produeix l’efecte que s’anomena “dents llargues”.
  • La sensibilitat dentària.
  • Les malposicions, causades per la mobilitat de les peces dentàries.

Els símptomes i les conseqüències dels problemes de les genives no milloren amb el pas del temps. Al contrari, es van agreujant si no se’n té cura. En cas de tenir algun d’aquests símptomes, és recomanable consultar a l’odontòleg al més aviat possible.

El diagnòstic i el tractament individualitzat, imprescindibles en periodòncia

A Ortodent la periodòncia és un àmbit que ocupa a tot l’equip de professionals de la clínica: el Dr. Casado, juntament amb el Dr. Auladell i l’equip d’higienistes s’ocupen de vigilar, diagnosticar i aplicar els tractaments més adients, que poden ser desinflamatoris com ara els raspats, regeneratius amb empelts de diferents tipus, o bé ortodòntics  per millorar tot el conjunt, entre altres.

La Periodòncia, com altres àmbits de l’odontologia, és un camp en permanent evolució amb l’aparició de noves tècniques i nous biomaterials. Els nostres professionals renoven constantment els seus coneixements per a cercar noves solucions, oferir la millor atenció als nostres pacients i aplicar les solucions més eficients als seus problemes de genives.

ELS PROBLEMES DE LES GENIVES I LES SEVES CAUSES

Els problemes de les genives són principalment dos: la inflamació i la manca de teixit.

La inflamació ens la pot provocar qualsevol irritant, com pot ser el tabac o l’alcohol, la manca d’higiene o una higiene inadequada, l’acumulació de placa i/o càlcul (tosca) contaminat pels bacteris, la fricció d’una pròtesi, obturacions mal ajustades o mal dissenyades, oclusions deficitàries -per malposició de les dents o per la manca de dents-, o per respirar habitualment per la boca -el que resseca les mucoses i apareixen gèrmens oportunistes-.

La manca de teixit o bé la presència de teixit insuficient, es presenta sempre que perdem una peça dentària, tant a l’espai d’aquesta peça com de les dents veïnes. També pot ser deguda a un raspallat massa enèrgic o una mala posició dentària, que fa que apareguin recessions -o sigui, que la geniva s’enretiri-.

En periodòncia, no es poden aplicar solucions estàndard. Quan es pateix algun problema de les genives cal fer una valoració exhaustiva i adequada per tal de triar el tractament més adient. La combinació del tractament més adient amb la correcció dels causants i una rutina d’higiene adequada és la millor garantia per a recuperar i mantenir la salut de les genives.

Estètica

Prevenció